Whaaaat...

0kommentarer

..har jag en blogg?! Sen när? Vem startade den?
Nej men hejhejhallihallå ute i stugorna blå.
Måste ju börja med som alla andra på alla sociala medier just nu!
HELLO SPRINGTIME, det var tametusen på tiden du.
Hur skönt väder är det inte i Estocolmo (sjukt international) just nu? Eller hela långa landet falukorv kanske?! 
Sjukt härligt är det! Vill ju bara sitta med ett glas rosé i handen mest hela tiden men har jag gjort det? 
Svaret är ju såklart nej, för vad har lilla jag gjort hela påskhelgen? Jobbat såklart :)
Men lika glá för det är jag men gladast är nog räven. Såg en räv här om dagen, dom är så fina.
Man kan tro att jag är med i ett naturprogram, ena dagen rider man förbi tre älgar nästa dag en räv, ja ni förstår ju. Crazy!
 
Jaha, men hoppas ni har haft en mysig påskhelg, själv har man som sagt hängt med kaviar-barn på los Tegelbrukos. Yeay, kanske ni tänker, mja tänker jag.
I torsdag tyckte Kalle-Tårgas att det var en briljant, BRILJANT idé att gå in på toa, dra ner gylfen, kissa lite och sen på vägen ut kasta lite tårgas! Men ditt lilla fiskmongo, vad LIDER du av?!
Halva stället spydde, hostade, grät, sprang och vissa gick hem, man skulle nästan kunna tro att det var jag som hade busat till det eftersom jag ville gå hem men icke. 
Som sagt, hjärncellerna är inte många hos vissa av våra gäster.
Fredagen var det ett Täby-band som spela, drog lite folk, Mona blev kär och vi tänkte en eller två gånger efter riktigt noga varför vi jobbar där vi jobbar. Svaret, återkommer vi med.
Lördagen var så där härligt långsam, det var lite som att titta på när färg torkar. 
Jag var överlycklig när jag fick gå hem 1,5 timme tidigare.
Igår jobbade jag med ett leende på läpparna hela kvällen lång, fast det gör jagju för det mesta. Hjärnan och läpparna synkar inte alltid med varandra. Men igår var det lätt att jobba, mycket folk så alla små söta fattiglappar hoppade av lycka eftersom det vart 40-kronorskväll.
Håll i hatten, stoppa pressarna, kön var som att det vore juldagen på Tegel...
Men folk var glada, inge bråk så det var ju härligt. Vi hade härlig stämning i kassan/garderoben.
Jag fick se Johanna för första gången någon gång runt 01 när hon äntligen fick lämna sin älskade bar och hennes favorit kunder. She loves it.
 
Hästarna har skött sig exemplariskt, Snorp är så lycklig i sin hage med Cassi. Dom är så förbubblans söta ihop att man blir alldeles varm i hjärtat ♥
Fenomeen har vild och galen som vanligt, stark som en oxé. Men hon kämpar på med sin rullator i högsta hugg.
I fredags myste jag ut med Tollan och Anna och Wille, så jäkla mysigt.
Jag ÄLSKAR att rida Tuffsi, hon är så härlig och fantastisk.
Snorp gick i skritten och Fenomeen hade vilodag och gick också i skritten.
I lördags red jag ut med lilla pantertanten, hon är förbannat söt. Hon var så svettig när vi kom tillbaka att hon fick spolas, men mysigt var det. Anna och Becca följde med på sina små sötnosar.
Igår red Erika Fenomeen på utebanan för mig, hon gick superfint!
Jättekul att se, Erika är en super tjej och jag är glad att jag hittat henne till Feno.
Idag red jag, Becca, Lovisa och Tanya ut, vi körde Lindholmsslingan idag.
Feno var crazy bananz, hon kunde inte skritta inte trava men galoppera var hon ruskigt duktig på idag...
Asså, vad lider hon av?
Tanya myste ut med Snorp barbacka, Snorp var sjukt nöjd.
Tack bästa Tanya ♥
Tiden räcker inte till ibland då är det tur att man har fina vänner.
 
Hade födelsedagsmiddag för Papichulo idag, han fyller år i morgon men världens bästa ungar, bror och fina svägerskan firade idag. 
Nu sitter jag här, har sovmorgon till 07 i morgon?!?!?! Känns märkligt så det känns som jag kan vara uppe halva natten typ..
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej