Hoppeliskutt!

0kommentarer

Dagen började med mys i soffan efter mitt vakna dygn igår. Efter stablo jobbade jag natt som sagt, trodde inte det skulle bli så mycket folk så hoppet låg inne på tidig hemgång men ack så fel jag hade. Blev tillräckligt med folk så att jag inte alls fick gå hem. Så kan det gå.
Fixade Snorpo, Erika hade Fenobert och gick ner till ridhuset och byggade fram lite. Blev galoppbommar på volt med två upplagda, en tvåstuds med bom framför och bakom och två räcken ur sväng med travbom innan. Karin hade hämtat Bro när jag kom upp så det var bara att sadla och hoppa upp.
Idag åkte även sporrarna på för att verkligen få igenom den där vänster sidan från helvetet.Bro kändes fin i framridningen, galopperade bra och jobbade bra med hela kroppen. Bommarna gick som en dans, han blev lite sur när jag kom åt honom så det blev lite bocksprång här och där men han gav med sig till slut. Hoppade fint på studsen som var placerade på medellingen så man kom från långsidan och hoppade rakt över.
Sen började dagens krig, travhoppning..
Första gick bra men sen tyckte Bro att travhoppning är för töntar och galopp är mycket tuffare! Men jag är inte den som är den och ger mig inte i första taget så efter lite stegring och bråk så kunde vi äntligen hoppa i trav. Detta ska vi träna väldigt mycket på. För antingen vill han i svängen bromsa upp traven, nästan skritta för att man ska be han gå framåt så han kan fatta galopp eller så rusar han. Där ska det stärkas för han orkar inte riktigt så han fuskar i stället!!
Avslutade med några varv på volten och han kändes jättefin.Det är sjukt kul att hoppa Bro, älskar att man kan få rida på olika hästar så hjärnan får jobba lite och man får testa på alla sina små knep man har lärt sig genom åren. Nyttigt som satan är det också! Karin vill att jag ska börja rida lite Dressyr på Bro nu också, vilket jag tycker ska bli skitkul!
Efter stallet så åkte jag till Johanna för lite bästismys och här ligger jag nu i hennes soffa då tiden sprang i väg och jag strax ska gå upp igen.Hon har även hämtat Ceasar idag som hon ska vara kattvakt åt. Ceasar tillhör annars familjen Gren/Wallin men får bo här i några dagar medans Felicias dop görs i ordning. Men nu måste jag verkligen sova, klockan ringer om 4.5 timme...
God natt peps ♡
 

Kommentera

Publiceras ej